maandag 5 mei 2008

Over doorslapen gesproken...


Mama liep al maanden gefrustreerd rond. Al haar vriendinnetjes van de zwangerschapsgym en van de babygroep hadden kindertjes gekregen die vrij snel de nacht doorsliepen. En die baby's zijn ook nog eens jonger dan ik! Maar ik had daar helemaal geen zin in en dus heb ik het bijna 5 maanden volgehouden om niet door te slapen.

En toen ineens was mama het zat. Ze besloot om me iedere avond precies dezelfde tijd naar bed te doen. Ook al betekende dat dat ik nog geen trek had in mijn fles. Ik kreeg gewoon om acht uur een badje, om half negen de fles en om negen uur lag ik dan in mijn wiegje.

De eerste paar nachten werd ik toen wel snel weer wakker, om half twee...of om vier uur...maar na bijna een week was ik het wel zat om mama zo te foppen en toen heb ik maar besloten om de nacht een keertje door te slapen. Het hielp wel dat papa en mama mij die avond hadden meegenomen in de kinderwagen naar Huub en Hilde, ik was toen pas om 0.00 thuis en ik was heel moe. Maar de nachten die volgden heb ik dat doorslapen toen maar volgehouden.

Het resultaat is dat papa en mama nu heel blij met mij zijn! Ik slaap namelijk iedere nacht van half negen (jaja ondertussen hebben ze mijn bedtijd vervroegd) tot een uurtje of 6, 7 in de ochtend. Pffffew! Maar dan heb ik ook echt wel weer honger.
Nou is het volgens mama de bedoeling dat ik dit blijf volhouden en zelfs dat ik nog ietsje langer doorslaap, bijvoorbeeld tot half acht ofzo. Dat zou ze fijn vinden zegt ze. Misschien een ideetje voor een moederdagcadeau?

Geen opmerkingen: