maandag 16 maart 2009

Ik kan lopen!!!!

Jaaa....vandaag was het dan eindelijk zover: het grote moment waar mamma met spanning op zat te wachten...ik deed zelf mijn eerste stapjes!

Alleen mamma was er niet bij. Die moest zonodig weg (iets over brood op een plank ofzo, ik snap dat niet). Maar gelukkig was pappa er wel en toen we samen aan het spelen waren, ging ik gewoon heel nonchalant met de fles in een hand een beetje stapjes zetten. Pappa wist niet wat hij zag, haha! Daarna had ik er geen zin meer in dus het was maar goed dat hij het had gezien. Hij vertelde het direct aan mama toen ze thuiskwam, en na het eten had ik nogmaals laten zien dat ik het al echt alleen kan! Mamma ook helemaal trots op mij, je had het moeten zien. Ze hebben het zelfs op de video gezet.

Maar voordat dit alles zover was heb ik het goed af kunnen kijken van mijn vriendjes en vriendinnetjes. Mamma had me namelijk zaterdag meegenomen om de zwangerschapsgym dames en hun kindjes weer eens met elkaar te vergelijken. Wie de grootste heeft enzo.
Mamma heeft me daar direct op de feiten gedrukt: ik ben de oudste van alle kindjes en er konden er al 4 zelf lopen, en ik nog niet. Dat kon ik natuurlijk niet op me laten zitten. Dus zondag heb ik er nog eens een dagje goed over nagedacht, en vandaag heb ik het kunstje dan ook maar een keer laten zien.
Volgens de andere kindjes vinden mamma's dat zo leuk dat ze dan spontaan hele dure schoenen voor je gaan kopen. Ik vond dat een goeie tip. Nu maar eens kijken of mijn mamma dat nu ook voor mij gaat doen!


Vorige week was ik ook op visite bij Nick, dat was ook heel gezellig en we hebben samen naar de televisie gekeken. Ik vond de liedjes erg mooi. Nick deed wel alsof hij een prins was op zijn mooie troon, maar ik vond het toch niet erg dat ik op mijn knietjes moest zitten, ik was lekker dichterbij de tv. Dus!



Verder ben ik al zo'n grote meid dat ik zelf mijn banaan eet, meestal terwijl ik naar mijn lievelings- programma kijk.


















En natuurlijk speel ik dan meteen een spelletje kiekeboe met mamma. Vindt ze leuk.












Wat ik ook al goed kan is zelf danoontje eten. Nou ja, eigenlijk kan ik daar geen ruk van maar ik moet er wel heel hard om lachen!



Nou dat was het weer voor deze keer, volgende keer zal ik wat meer schrijven over mijn eerste wandelervaringen.
Kusje van jet

Geen opmerkingen: